måndag, augusti 06, 2012

Pussel

Igår började jag äntligen må bra och tänkte att den här veckan skulle bli enkel. Tji fick jag! 
Det första som händer idag när jag kliver upp är att jag inser att jag glömde ta mina tabletter igår. Detta gör att jag får panik och jag ringer gråtandes och sjukanmäler mig. Att jag inte ens klarar av att hantera sådana små saker får mig att vilja ha hjälp ännu mer. För om jag är så pass instabil från olyckan fortfarande att det bara krävs en liten putt för att starta en jordbävning så mår jag verkligen inte bra.

Jag är så pass skör fortfarande att det inte krävs mycket innan jag faller isär, i flera små pusselbitar och det tar flera dagar innan jag lyckas bygga ihop det till något vettigt. Oftast ytterligare några dagar innan jag faktiskt blir klar och mår bra igen. 

Jag behöver hjälp. Men det tar som ett tag att få det.. Tänkte på det häromdagen och det borde bara vara Augusti ut som jag måste vänta, i September borde det vara min tur att få komma till psykologen.

Jag har trots mitt sinneslag lyckats lägga lite pussel i alla fall. Det är en ganska bra sysselsättning för mig när jag mår dåligt har jag märkt. Det är tillräckligt lättsamt för att jag ska klara av det och tillräckligt stimulerande för att jag ska tänka på annat för en stund.

Så det här pussel la jag på tre dagar. Det är ett 500-bitars pussel från WWF.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!