onsdag, september 19, 2012

Väntetid

Idag frågade jag runt med kurator och psykolog vad väntetiden är för att få komma och prata med en psykolog. 6 månader! Minst. Just nu är det tydligen högt tryck så jag kommer att få vänta längre. Jag har redan väntat i ca 5 månader, så det är nog bara 2-3 månader kvar att vänta innan man får någon tid. Är något less på att behöva vänta för att få hjälp, med ett problem som har funnits i flera år. Men ingen inom sjukvården har ju tyckt att jag har behövt sådan hjälp tidigare, så jag blev less och fixade det själv. Men nog fasen får man bara sitta och vänta på dom ändå, i flera månader.

Och just det.. Om jag skulle må sämre under väntetiden så skulle jag söka mig till akutsjukvården. Som att man får hjälp där!? Man får först sitta och vänta på en läkare i flera timmar för att sedan höra "Du har bara en panikångestattack. Inget farligt. Åk hem och vila!"

Bild från Google
Ibland känns det nästan som att man får vårda sig själv helt enkelt då det inte finns hjälp att få...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!