söndag, februari 03, 2013

Analys

Jag är väldigt duktig på att analysera mig själv, hela tiden och lite väl mycket och ofta för mitt eget bästa tror jag.
Men jag ser och hittar anledningar till beteende och annat som man annars bara skulle rycka på axlarna åt. Jag tycker på ett sätt om att analysera och gå på djupet med sådant, men samtidigt är det väldigt smärtsamt att lära sig nya saker om sig själv.

Ett "litet beteende" som jag har upptäckt att jag har är att jag, när jag är bland folk, drar mig tillbaka, blir tystlåten och undviker konversationer när jag börjar må dåligt (ångestmässigt). Så jag förstår om många kanske tycker att jag är konstig som kan skifta så mycket bara under en kväll, att först vara väldigt social till att bara någon timme senare inte alls delta i konversationen och verka undvikande. Detta beteende är alltså inte riktat till någon speciell utan det är så jag reagerar vid sådana situationer.

Så orsaken är att jag mår dåligt.. Och jag har väldigt svårt att erkänna för andra att jag mår dåligt. Jag har fortfarande svårt att erkänna för mig själv, vilket gör det ännu svårare att berätta och visa mitt mående för andra. Detta gör att jag istället undviker hela situationen. Jag jobbar med detta, men detta tar lång tid att bearbeta. Så ni får dras med att jag blir konstig ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!