måndag, mars 18, 2013

Hälsocentralen

Hade två tider inbokade idag på hälsocentralen. Klockan 8 i morse träffade jag ännu en ny läkare och jag såg framför mig samma visa igen.. Att jag kommer dit, säger som det är och läkaren lyssnar inte på mig. Men denna läkare var helt annorlunda jämfört med alla jag har träffat tidigare. Han specialitet var tydligen att skriva läkarintyg och medicinering. Så jag kände hoppet återvända lite grann. Han satt och funderade på vad han skulle skriva för att det skulle bli godkänt, inte bara skrev första bästa för att få det ut världen. Den första vettiga läkaren jag har haft på väldigt länge, så nu släpper jag inte taget om honom! Fick även ny medicin som jag ska prova, som ett komplement till det jag redan har.
Besök nummer två var hos barnmorskan. Inget roligt. Bara förnya recept, men eftersom att jag aldrig gått där förut var vi tvungen att skriva en ny journal.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!