onsdag, april 10, 2013

In the blink of an eye

På bara några sekunder så kan jag gå från jätteglad och sprallig till super dåligt humör. Det hände idag, för bara en liten stund sedan. Jag satte mig med min bok, som jag jobbar pararellt med under min KBT. Det var något jag verkligen inte kunde förstå, en övning, som inte förklarades på ett bra sätt. Det var femton frågetecken hos mig efter att jag läst det. Så jag läste det igen och igen. Men fortfarande inte förklaring eller något som blev tydligare.. Så mitt tålamod bröt, hade lust att kasta iväg boken.

Men efter ett par minuter insåg jag att sådant beteende inte är hållbart. Så jag bestämde mig för att släppa det (lättare sagt än gjort) och göra något annat för att föra tankarna på annat håll. Det tycker jag att jag gjorde bra *klapp på axeln*.

Men jag har svårt att släppa saker som en gång har gjort mig upprörd. Vet inte riktigt varför.. Förstår heller inte riktigt varför jag kan slå om så fort för bara småsaker.. Det är lite irriterande, men jag vet inte hur jag ska hantera det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!