måndag, februari 24, 2014

Bältros

Nu har jag gått och fått bältros mitt upp i allt.. Något less på detta. Haft lite utslag i någon dag och var till läkaren idag, då sjukvårdsrådgivningen inte brydde sig igår när jag ringde. Läkaren konstaterade snabbt i alla fall att det var bältros jag hade. Och varför, hur, var och när jag fått det. Nobody knows. Det ligger alltid vilande i kroppen och kan bryta ut när som helst tydligen, så viruset har fått för sig att göra livet surt för mig ett tag :P Det kan smitta till dom som inte har haft vattkoppor, men annars ska det vara helt ofarligt för andra. Men för säkerhets skull har jag meddelar de runtom mig som är gravid och har lågt immunförsvar så får de själva välja hur de vill göra. Men jag känner mig inte så peppad på att ha det här i 2-3 veckor.. *suck*
Så jag köpte glass till mig själv ikväll så att jag får må lite bättre, för man får faktiskt äta glass när man har fått bältros ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!