tisdag, mars 04, 2014

Rosor och bubblor

Bältrosen börjar ge med sig. Det har inte blivit skorpor ännu men det kliar inte och det stör mig inte alls. Har ätit klart dunderkuren som jag fick från vårdcentralen, så den verkar ha hjälpt riktigt bra (trots att den tydligen inte skulle ha gjort det enligt läkaren, gjorde en fuling och ljög om hur länge jag hade haft utslagen). Så det känns riktigt bra, känns fortfarande lite isolerande dock att så fort någon ska komma förbi eller att jag vill åka någonstans så måste man kolla så att alla har haft vattkoppor.

Min sjukskrivning går ut om 12 dagar.. Det insåg jag häromdagen, det blev snabbt en skrämmande tanke. Vad händer? Vad ska jag göra? Måste hitta ett jobb? A-kassa? Allt detta kom som en bomb och jag hamnade snabbt i min lilla ångestbubbla. Så gårdagskvällen och dagen har bara varit serier och slappande. Inte alls peppande på något sätt. Men jag har ändå försökt att förbereda mig genom att kontakta vissa personer och sökt lite olika jobb. Trots det blev smällen ändå enorm för mig och jag känner hur jag inte alls är särskilt stark i mig själv. Men jag jobbar på självkänslan just nu genom att skriva detta, det är en uppgift jag har gett mig själv faktiskt.

Anyhow.. Ska fortsätta mitt slappande nu och försöka ta tag i mig själv och mitt liv i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!