tisdag, september 08, 2015

Förkyld

Jag har gått och blivit förkyld nu mitt uppe i allt. Och jag blir alltid mer miserabel när jag är förkyld, framförallt nu när det är graviditetssymtom och utsättningssymtom som spökar samtidigt. För mig kan det aldrig vara en sak i taget, utan allt ska komma samtidigt. Jag blir galen på det! Det blir en sådan påfrestning och jag måste kämpa så mycket för att det inte ska tära så mycket på mig så att jag hamnar i en svacka.

Men det är den första förkylningen på hela graviditeten. Så sista gången jag var förkyld måste vara i Januari-Februari. Vilket är en väldigt lång tid utan förkylning för min del. Men jag gissar på att kroppen har större stress och sämre immunförsvar just nu i samband med nedtrappningen av medicineringen. Det är bara att rida ut stormen..





2 kommentarer:

  1. Förstår att det blir kämpigt med ännu en sak att "ta tag i" iom förkylningen, men du får försöka se det som så att du gör bort allt jobbigt med en gång (förutom gravidproblemen då, men det är begränsad tid även där). Det kanske hade varit ännu jobbigare (jag tänker rent samvetesmässigt mot jobbet sett) om du först mått dåligt över nedtrappningen och veckan därpå varit förkyld. Nu slog du "två flugor i en smäll" och även om den här veckan blir tuff så kommer nästa bli avsevärt lättare. Försök passa på att vila upp dig och bara göra så lite som möjligt under dessa dagar, det är både du och din kropp värd!
    Och ring om du behöver lite pepp eller bara vill prata av dig! Love you! <3

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!