lördag, september 19, 2015

Graciös som en valross

När man är gravid så kan man känna sig lika vacker och graciös som en valross. Lika uppblåst som en luftballong och man är lika tät som ett durkslag. Så fort man nyser eller hostar så gäller det att kniiiipa, annars läker man. Men man kan även läka andra kroppsvätskor, ur andra kroppsöppningar, som t.ex råmjölk osv. Ska inte gå in på alla detaljer om allt, för det vill ni nog inte veta. Det är bara min andra hälft som tvingas utstå allt gnäll om alla dessa graviditetssymtom :P Men jag kan ju säga att man inte känner sig särskilt attraktiv överhuvudtaget!

Jag har alltid tyckt att gravida kvinnor är vackra med sina magar. Det ser så mysigt ut och så fridfullt att gå och bära på en liten individ. Men ack så fel jag hade.. Nu när jag är i sitsen själv så känner man sig varken vacker eller fridfull. Man känner sig som en missbildad elefant som inte klarar av någonting. Och det stör mig, oerhört ibland. Med två månader kvar, så tvivlar jag på att det kommer att kännas bättre. Kommer antagligen bara att bli större, tyngre och mer otymplig, och jag kommer att bli mer och mer less. Hoppas att dessa två månader går fort nu så att det är över snart...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!