tisdag, september 15, 2015

Kämparglöd

Förkylningen har fortfarande inte gett med sig. Jag hostar och snörvlar och äter tabletter för att stå på benen. Men när man redan har varit hemma från jobbet en vecka så känns det som att det bara är att bita ihop och fortsätta framåt. Kan som inte vara hemma längre, både för att sjukdagarna tar slut, men även för att det blir lite tufft på jobbet när jag är borta. Mycket som jag kan och gör som inte kan utnyttjas då.
Trots att jag fortfarande inte är helt kry så känns det bättre bara att komma ut och göra något. Även fast det går trögt på jobbet och jag sitter och hostar i kassan och inte förstår vad kunderna säger pga förkylningshjärnan så får jag ut något av det. Jag får känna mig behövd och det gör mycket ändå.

Graviditeten är i sin sista fas just nu, 3:e trimestern. Har läst att eftersom att barnet växer väldigt mycket nu så blir det ett högt hormonpåslag i kroppen och det är lättare att börja må dåligt igen. Vilket jag fick erfara i morse. Kräktes upp hela min frukost. Var rädd för att till och med dricka vatten, eftersom att det var just det jag drack sist som fick mig att kräkas. Så jag åt inget och drack knappt något på 4-5 timmar. Känns inte okej att det ska vara så.. Får se hur det utvecklas framöver här. Hoppas att det bara var någon engångsgrej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!