torsdag, september 03, 2015

Nedtrappning och avslut

Pratade med min läkare idag och blev glad över samtalet. Jag ska nu få sluta med mina tabletter, cipralex. Dessa har jag alltså ätit i ca 6½ år. Visst det har gått upp och ner, men sedan min kontakt med psykologen för två år sedan så har allt bara varit bra. Jag är visserligen lite mer känslig och min dalar kan vara lite djupare. Men i det stora hela är jag väl som vilken annan som helst, nästan i alla fall.

Så jag är väldigt nöjd över att läkaren tyckte att det var okej att sluta med tabletterna. Han sade att ett abrupt slut skulle gå bra, för det var så pass låg dos. Men jag kände ändå för att trappa ner lite grann för att avvänja kroppen beroendet. Så det börjas med halvor och sedan varannan dag osv. Ska bara hålla lite koll och se så att det inte bli återfall på detta, som det alltid finns en liten risk för. Men jag är sjukt taggad på att slippa dessa nu. Mest vill jag sluta för Lillans skull. Hon påverkas också och blir beroende och kan få abstinens vid födseln, samt att det kan fortsätta överföras via amningen. Så jag har 2½ månad på mig nu att trappa ner och avsluta dessa långt innan det är dags för förlossning, vilket känns jätte bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!