onsdag, september 30, 2015

Slut på energi

Igår fick jag en stark känsla av oduglighet för att jag inte har samma ork och energi längre. Jag blev jätte ledsen och uppgiven, låg bara och grinade. Har pratat av mig och insett att orken som tryter kan vara flera saker just nu.

  • Det antågande hösten, där alla blir mer eller mindre tröttare
  • Lillan som tar mer energi och lämnar mindre till mig
  • All konstant smärta i bäckenet som tröttar ut allt mer
  • Tidigare förkylning som kan ligga kvar och dra energi (eftersom att det drabbar hårdare när man är gravid) 
  • Utsättningssymtom från tabletterna

Allt detta kan påverka mig just nu och det gör att jag helt enkelt inte orkar göra något. Jag orkar i princip bara med jobbet (än så länge) och sedan är jag helt körd. Jag har ingen som helst energi kvar till att göra något hemmavid, och det har jag väldigt svårt att acceptera. Jag vill kunna göra så mycket mer och det stör mig så oerhört mycket att jag inte kan det. 

Det känns lite som att man har stukat lillfingret och inte kan tvätta p.g.a det, det är lite av den känslan jag har. Att det känns som en bagatell och att man "ska" orkar med mer. Man är ju inte "sjuk" bara för att man är gravid, som dom säger. 

Men jag måste släppa det och ta hand om mig själv och Lillan. Får jobba på att inte känna på det sättet och försöka njuta av tiden som är just nu (lättare sagt än gjort) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!