söndag, december 06, 2015

2:a Advent och 2 veckor gammal

Redan 2:a advent.. Jag hade hoppats (i min naiva värld) att jag skulle ha energi till att baka och gå på julmarknader med lillskruttan. Riktigt så är inte fallet, tyvärr. Jag har inte haft tillräckligt med energi på de här två veckorna. Men jag har faktiskt haft lite mer ork i helgen, vilket har varit jätte skönt.

Hon har en tillväxtperiod just nu (ja, redan!!) som innebär att hon äter HELA tiden i princip. Och det är faktiskt lite uttröttande, att sitta och amma hela tiden. Man känner sig väldigt fastlåst.
I och med vintern så är det en massa risker med att ta hit de som är förkylda och att bege sig iväg (till och med på affären!), just eftersom att immunförsvaret inte har utvecklats tillräckligt ännu. Dessutom är hon redan lite förkyld, så det blir noga med handhygienen så fort någon kommer förbi för att hälsa på.

Men nu är hon 2 veckor gammal, "lilla" Lilja. Hon hade redan gått om sin födelsevikt efter bara 1 vecka på första kontrollen hos BVC och det märks faktiskt att hon växer fort. Vi har redan fått lägga undan alla bodys i storlek 50 och gått in på 56 på en gång. Det blir intressant att se hennes utvecklingskurva framöver.

2:a Advent 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!