tisdag, december 08, 2015

Amningshjärna

Det här med amningshjärna, har jag upptäckt, är 20 gånger värre än gravidhjärna. Jag fick koncentrationssvårigheter, minnessvårigheter och var allmänt borta i huvudet som gravid. Framförallt de sista 2-3 månaderna. Och innan jag var gravid hade jag ju redan problem med minnet...

Men nu!
Jisses, alltså!

Jag har nästan aldrig koll på vilken dag det är, jag kommer aldrig ihåg vilken sida jag ammade på sist och det är knappt så att jag vet vad jag heter ibland.
I och för sig kan en viss procent av denna glömskhet komma från sämre sömn och rutiner. Men oavsett så är jag totalt blåst i huvudet. Så om jag inte ringer tillbaka eller svara på smset, så är det för att jag glömt bort det på grund av min amningshjärna. Så ni får ha lite överseende!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!