onsdag, februari 10, 2016

Amningsnapp

Lilja har haft problem med att kunna ta bröstet ordentligt vid amning redan från första dagen. Men vi har löst det med en amningsnapp, ett litet skydd som sätts ovanpå bröstet som gör att det är lättare att få tag.

Förra söndagen slog det mig att hon har växt jätte mycket på dessa 2 månader och att då även hennes tunga har gjort det. Så jag testade att amma utan och det funkade ganska bra några få gånger. Sedan blev det uppehåll en vecka, framförallt till i måndags.

För efter mötet på sjukhuset bestämde jag mig för att jobba bort den ännu mer. Och nu är den nog nästan helt borta, vi har bara använt den en halv gång på 2 dygn. Jag är riktigt nöjd med resultatet, trots att det innebär att det är som att börja om med amningen ur bröstvårtornas synvinkel (ömma, såriga och blåsfyllda bröstvårtor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!