lördag, februari 13, 2016

Hårsvall

Jag har alltid haft tjockt hår med självfall. Har alltid haft väldigt bra kvalité på håret eftersom att jag sällan använder hårtork, plattång, locktång och hårprodukter. Mestadels haft långt hår (med undantag för en kortare period för några år sedan) hela livet och jag trivs i det. Men jag har jätte svårt för att ha håret utsläppt, vilket är lite konstigt. Jag blir mest frustrerad för att det alltid kommer i vägen i ansiktet och blir tovigt och trassligt om det får hänga och slänga fritt. Så det sitter alltid i en tofs.

Jag har aldrig kunnat göra några frisyrer förrän i somras då jag började testa på en massa nya saker, vilket jag fann jätte roligt. Så det -var- en fördel då, nu hinner jag inte med mer än att kanske göra en vanlig fläta (som dessutom aldrig håller, då mitt hår alltid sliter sig).

Men ända sedan graviditeten så har jag fått fruktansvärt dålig kvalité på håret. Det är tovigt och trassligt jämt, jag har fått kluvna och torra hårtoppar (vilket jag sällan får) och jag måste använda både hårinpackning och balsam vid varje dusch för att ens kunna borsta håret. Vette tusan hur jag ska få ordning på det. Men en sak vet jag, och det är att närmare sommaren (då Lilja kan vara med någon annan en kortare stund) så ska jag unna mig en klippning och slingor på salong! Vill ha tillbaka mitt gamla fina hår.

Hur tar ni hand om erat hår?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!