torsdag, mars 24, 2016

Certifierad

På jobbet måste vi certifiera oss på Posten varje år för att få jobba med den. Häromdagen fick jag ett mail om att min certifiering snart skulle gå ut. När jag ska vara hemma nästan ett år till så kan man ju tycka att det är lite onödigt att göra om certifieringen, med tanke på att jag ändå kommer att få göra om den tills dess att jag börjar jobba igen.

Men då kommer jag här då..
Klart som fasen att jag skulle certifiera mig igen. Måste ju hålla igång hjärnan lite grann (för den möglar sönder när man har fått barn och ammar kan jag säga!) och hålla saker och ting lite fräscht i huvudet tills dess att man kommer tillbaka. Jag menar, efter en 3-4 veckor semester är man tillräckligt rostig och ur gängorna, vad kommer jag inte vara efter 1-1½ år då?
Sagt och gjort, 1 timme senare så var jag återigen certifierad :)

Har till och med funderat på att hämta ut en PLU-lista (alla nummer för frukt och bröd, utan streckkoder, som man får slå in manuellt i kassan) och plugga på för att hålla igång lite grann. Men jag tror att mina arbetskamrater kommer att tycka att jag är en aningen knäpp, haha! Fick frågan om jag var rastlös efter att jag berättade om certifieringen, haha!

Och ja, det får jag väl medge att lite rastlös blir jag allt ibland. Men man hinner som sällan göra så mycket på de 45-60 min som Lilja har sina sovpauser på under dagarna. Och medan hon är vaken är det inte många minuter hon roar sig själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!