torsdag, mars 03, 2016

Lunch-dejter

I början av veckan tog jag mod till mig och hörde mig för med 2015-mammorna på facebook om det var någon som ville träffas. Till min lycka var det flera som var intresserade och vi bestämde för en dejt på UH idag. Det var 5 mammor till. förutom mig, som dök upp. Barnen var allt mellan 2-6 månader och vi mammor var allt från 20-års ålder till 40-års åldern. Så det var en stor skillnad, men det var roligt att få komma ut och göra lite annat.

Lilja var så snäll hela tiden. Trots att hon var vaken på bussen så låg hon bara tyst och snällt (somnade när jag klev av), hon var vaken en hel del under lunchen och det gick bara bra (både med amning och blöjbyte), så detta har verkligen stärkt mitt mamma-självförtroende! :)

Hoppas definitivt på fler dejter framöver med fler mammor. Roligt att få prata med andra och höra deras erfarenheter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!