onsdag, mars 30, 2016

Skitdag

Den här dagen började så himla bra. Lättsamt att vara hemma med Lilja på förmiddagen och på eftermiddagen åkte vi in till stan med bussen för att fika med en vän.
Allt gick galant.. Men så upptäckte jag att jag hade tappat busskortet, någonstans på stan. gick runt på alla affärer jag hade varit in på och frågade, gick ungefär där jag visste att jag hade strosat runt. Men icket, det var borta. Ingen hade sett till det. Jävla skit! Hade dessutom kvar 200 kr på det och inte har jag märkt upp det eller anmält kortnumret till Din Tur heller. Så jag är totalt körd på den fronten.

Middagen skulle bli ugnspannkaka.. Men så hade jag läst att man lika gärna kan hälla smeten i muffinsform och få pannkaksmuffins. Sagt och gjort så gjorde jag det.. Men det blev bara "pannkaka" av allting. Halvt ogräddade och knapriga pannkaksskal blev det istället.

Tråkiga saker tar sådan energi från mig så jag blir helt matt. Det förstör hela kvällen och jag blir låg. Jag veta att jag inte ska gräma mig för det, men det är som svårt att låta bli. Har ni några tips?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!