måndag, mars 21, 2016

Stor tjej

Idag har vi varit på BVC kontroll. Det är en riktigt stor tjej vi har här hemma.
7900 gram och 69,5 cm lång. Hon ligger på kurvan, ovanför den översta kurvan! Haha!
Men hon är proportionerligt stor i alla fall, bara lite extra lång och extra tung.
Nu måste jag plocka fram 68-kläderna som jag har försökt dra ut på, haha ;)

Nu har vi dessutom kommit till den biten att vi ska börja introducera smaksensationer. Det vill säga att jag doppar mitt finger i min mat så får hon smaka av det, inte mer än så. Detta för att väldigt långsamt börja vänja henne vid olika smaker och konsistenser, samt att hon ska få börja lära sig använda musklerna i munnen. Så det ska bli väldigt spännande att se vad hon tycker om det.

Hon verkar även ha ärvt min atopiska hud, vilket gör att hon är extra torr och känslig. Så det har hittills gått åt två tuber med kräm (på 1 vecka!) som vi har smörjt in henne med, och då har vi inte fått bukt med det än. Så det är bara att fortsätta smörja och smörja. Ser fram emot sommaren nu och den fuktiga luften, så att hon får slippa det här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!