torsdag, maj 05, 2016

Baka kaka

Idag blev jag inspirerad att baka. Så jag slängde ihop en sats havreflarn och kolakakor. Kände mig även lite sällskapssjuk så jag slängde ut på facebook att jag bjöd på kaffe. Lyckligtvis svarade två att de ville komma, så lagom till när Robert kom hem från jobbet så hade vi tre vänner på fika-besök! :)

Under hela dagen har jag druckit 3-4 koppar kaffe. Så mycket har jag inte druckit på väldigt länge, säkert 2-3 år. Så det känns i magen nu, mår fortfarande lite illa. Men det har nog gått över till imorgon hoppas jag.

Har dessutom lyckats få Lilja hes och kanske början till en förkylning (igen!). Hon satt lite för länge medan jag öppnade upp lite grann då det var så fruktansvärt varmt i lägenheten. Och jag tänkte mig inte riktigt för. Trodde att hon satt skyddat och inte skulle påverkas, men tydligen hade jag fel. Nu kommer skuldkänslorna, "borde veta bättre". Men, men.. Jag får se till att tänka lite längre nästa gång.

Imorgon är Robert hemma och ledig (istället för idag). Vi får se vad vi hittar på då. Men det blir nog kanske bara en lugn hemma-dag, framförallt om Lilja håller på att bli sjuk igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!