tisdag, maj 03, 2016

Fika

Idag var tanken att vi skulle gå på liten och stor på förmiddagen, men vi skippade det och gick hem till en kollega, som är sjukskriven, för en kopp kaffe istället. Jätte trevligt att vara där och fika och surra en stund. Man glömmer lätt bort alla andra eftersom att man mest bara antar att alla jobbar på dagarna, men om hon blir fortsatt hemma så går vi definitivt till igen! Passade dessutom alldeles utmärkt att Lilja somnade i vagnen på vägen dit, sov där en liten stund och var sedan vaken 1-2 timmar innan det var dags att traska hemåt igen, och sov därmed i vagnen på vägen hem igen.

Väl hemma sov hon bara 30 min (inkl. promenaden hem) och var alldeles trött när jag plockade upp henne, så jag lade henne i sin säng igen och där sov hon 1½ timme till (!!!), hör och häpna! Hon som bara sover 40 min åt gången, gav mig en riktig överraskning där :) Fick till och med äta lunch i lugn och ro.

Efteråt var vi iväg med bilen och gjorde några små ärenden, jag och lillskruttan. Apoteket, affären, Arnäs köpcenter och affären igen på vägen hem (glömmer ju alltid någonting!)
Allt som allt har det varit en väldigt bra dag.

Kvällen däremot blev nu helt plötsligt lite seg och jag känner mig trött i kroppen. Behöver nog vila nu och jag hoppas på en bra natt då jag och Lilja ska på babyrytmik med en dejt imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!