söndag, maj 08, 2016

Mässa och förkylningar

Igår var vi på mässan med familjen Lidberg. Det var inte så mycket att se den här gången heller, som vanligt är man ju bara ute efter allt som är ätbart, haha! Så vi köpte bara med oss munkar hem. Tänkte även köpa tunnbröd med de tog bara kontanter (som man ju Aldrig har numera!). Men det var som ändå roligt att komma iväg och göra något. Än fast det sällan är något jag köper så tycker jag om att strosa runt och titta på "marknader".

På vägen hem somnade Lilja gott och sova ca 30 min i vagnen till bilen och i bilen på vägen hem, därefter sov hon 1 timme till (!!!). Men antagligen är det väl förkylningen som gör att hon sover mera, men jag hoppas på att hon faktiskt håller på att skaffa en rutin med åtminstone en längre sovstund under dagen (för det hände nämligen idag också).
Till middag åkte vi till Hållen och åt tacos, och vi tog med oss daim- och marängtårtan till efterrätt, den tog nästan slut, haha, så den var poppis!

Idag skippade vi babysimmet och har bara varit hemma. Liljas förkylning (och min med för den delen) blev värre under natten. Vi var till och med in till akuten nyligen för att kolla hennes lungor och om det var slem i vägen. Hon hade en hostattack igår och 2 ikväll där hon hostar och hostar och får inte åt sig någon luft under ett kort ögonblick. Jätte läskigt!
Men läkaren sa att allt såg bra ut, inget slem i lungorna och andningen lät bra. Så det är bara att vänta ut det och låta henne sköta det själv. Men jag kommer att ha svårt att sova inatt tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!