fredag, maj 13, 2016

Trygg som mamma

Jag har skrivit tidigare om att det har varit svårt att ta till mig "titeln" mamma och att jag har haft det jobbigt med att vara borta (vilket det fortfarande är i och för sig). Men nu tycker jag faktiskt att jag har blivit tryggare i mig själv. Det tog bara 5 månader att se mig själv som "mamma" och att verkligen ta till mig den rollen. Jag har ju varit Liljas mamma sedan hon föddes och tagit det på stort allvar. Men jag har haft väldigt svårt att greppa det och se det på "rätt" sätt. Barnmorskan trodde att det hade mycket att göra med min uppfattning av hur en mamma "ska vara" och att jag inte var på det sättet. Det har tagit mig lång tid att upprätta en ny syn på den rollen, gå in i den själv och kunna acceptera det. Men till slut så har jag kommit dit!


Lilja 3 veckor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!