fredag, juni 17, 2016

Första tanden och samsovning

I förrgår upptäckte jag att första tanden har kommit fram på Lilja. Det är högra framtanden i överkäken. Den bredvid är på g den också och de två nedre är inte långt borta. Tror att en av de nedre har tittat fram lite, lite grann. Nu kommer det nog bara smälla till så är de framme allihop!
Hoppas att det gör det lättare att få henne att börja med vanlig mat, för hittills har vi inte lyckats med det något vidare. Vi provar varje dag men det finns inget större intresse, inte mer än 1-2 skedar i alla fall. Men som sagt så hoppas jag att det vänder snart.. Känns inte så lockande att fortsätta amma när en massa tänder har tittat fram.

Såhär kan det se ut när Lilja ska dricka vatten,
men det blir mest bara lek både från henne och föräldrarna, haha!

Sen 2 veckor tillbaka sover Lilja med mig i sängen. Eller ja, runt 10-tiden ammar jag henne i vår säng så att hon somnar och lyfter sedan över henne till sin egen säng. Där sover hon typ 2 timmar innan hon vaknar och då får jag ta över henne till mig. Sedan sover hon hos mig hela natten. Hon vägrar sova själv just nu, hon har ett enormt närhetsbehov. Inte det bästa för min del då jag sover mycket sämre med henne bredvid mig. Ligger som en krok och spänner mig nog lite grann, så jag har småont i ryggen var och varannan morgon. Men vad gör man inte för sitt älskade barn?!
Men jag har dock en helig stund. När jag har lagt över henne till sin egen säng så lägger jag mig och lyssnar på ljudbok en halvtimme så att jag får komma ner i varv och har möjlighet att somna. Har så väldans svårt att somna, men detta hjälper faktiskt, trots att jag får ligga kanske 30 minuter till sedan innan jag somnar. Blir inte direkt några filmkvällar numera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!