måndag, juni 06, 2016

Mammig tjej

Jag har nämnt tidigare (tror jag) att Lilja har fått en liten "mammig" period. Hon har inte tyckt om att vara hos andra så mycket, bara mig och Robert. Men nu har det blivit snäppet värre. De senaste 3 dagarna är det mest bara jag, åtminstone om hon är trött och ledsen. På kvällarna får bara jag ta i henne nästan.

Nätterna har varit värre nu också senaste 2 veckorna. Senaste veckan har hon ätit typ 4-5 gånger istället för 2-3 gånger. Vaknar och är missnöjd oftare, vilket jag tror har att göra med att hon vill sova på sidan nu förtiden, men att hon "faller ner" med benen och då rycker hon till och vaknar. Sover mycket mer oroligt och har haft en vakenperiod på 1-2 timmar på morgonsidan vid 4-tiden. Inte det roligaste, jag blir ganska less rätt så fort. Så jag har testat ha henne hos mig större delen av natten senaste 3 nätterna, vilket har gjort det mycket bättre! Jag får sova mer, men inte bättre. Jag ligger som en mur för henne så jag tror att jag omedvetet spänner mig lite grann, kan inte röra mig så mycket utan blir fast där jag ligger.

Introducera ny mat fungerar sisådär. Försöker ge henne varje dag nu, men det är aldrig någon hit hos henne. Än så länge är det bara amning som gäller, vilket funkar ju bra fortfarande (förutom antalet gånger hon äter på natten, dagarna gör mig inget alls), skönt att slippa behöva göra tillägg ändå faktiskt!

Sover på sidan i mammas säng :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!