söndag, juni 12, 2016

Söndags-göra

Varje söndag har vi nu infört lite söndags-göra. Det vill säga saker vi gör varje söndag, så som att städa toan, byta ut handdukarna där, bada Lilja o.s.v.
Idag under allt göra nämnde jag för Robert att "Jag skulle allt vilja ha en lista där allt står så att jag får bocka av det eftersom. För sen när det är klart kommer jag att känna mig så nöjd!"
Då sätter han sig och fixar en lista som vi nu har bockat av. Så nu är jag såklart nöjd, haha!

Listan :)

Igår bytte vi ut babyskyddet till en bakåtvänd bilbarnstol till Lilja. Nu kan hon sitta så bra själv, är stadig och håller balansen väldigt länge. Så då var det dags. Vi fick en stol av min syster Linda (men den är tillräckligt ny för att Lilja ska kunna använda den hela vägen till 5 års ålder), underbara människa! Hon skämmer bort oss alldeles för mycket!



Vi köpte fina blommor till mig för att jag ville ha dom i början på denna vecka. Tyckte att det skulle vara Liljas försenade morsdag-present, haha! Liljor passar ju jätte bra som present tycker jag :) De har stått sig jätte bra i alla fall. Ovanligt för snittblommor tycker jag. Nöjd är jag även där!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!