tisdag, juli 05, 2016

Dåliga dagar

Söndag och måndag har varit riktigt dåliga dagar för min del. Gårdagen var bara en såndär dag då jag bara försökte överleva dagen utan att få ett sammanbrott. Allt gick fel, jag var less och grinig och Lilja var väldigt grinig. En väldigt dålig kombo helt enkelt.

Söndagen var värst på ett sätt. Vi vaknade alla av ett dunk och ett skrik/grin. Lilja hade rullat ur vår säng och ner på golvet. Paniken! Men hon verkade inte ha gjort sig illa och hon var snabbt tröstad. Vi ringde 1177 som sa att om hon har slagit huvudet ordentligt skulle vi åka in på akuten för en bedömning. Men då vi inte visste så åkte vi in för en kontroll för säkerhetsskull. Efter 1-1,5 timmes väntan konstaterade läkaren att det inte var någon fara med henne. Alla kontroller såg jätte bra ut och hon försäkrade oss om att vi inte var dom första och inte heller dom sista som kommer in med barn efter en sådan händelse (tror att hon ville lugna oss som förstagångsförälder). Men jag klandrade mig själv så oerhört mycket ändå. "Varför hade jag släppt handen på henne, som jag alltid lägger dit när hon äter och sover bredvid mig?" "Varför vaknade jag inte när hon började röra på sig?" Och den evinnerliga plågan om att jag borde veta bättre och ha vett nog att inte lägga henne på utsidan av mig nu när hon börjat rulla!

Men de flesta har sagt samma sak. "Det händer alla". Ja, det kanske är så, men varför i hela friden är det ingen som har sagt det till mig innan?! Vill vara lite förberedd på sånt här. Känner mig så dålig och värdelös när hon skadas och får problem av olika slag (som hennes värmeutslag hon har och att jag lyckades peta henne i ögat med nageln idag). Så dessa dagar har jag inte känt mig som världens bästa mamma direkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!