torsdag, augusti 18, 2016

Bakslag

Avvänjningen på samsovningen och nattamningen gick åt skogen då Lilja gick och blev förkyld. Hon åt ingen mat på dagarna heller, utan det var endast amningen som gällde. Så allt arbete var förgäves och allt återgick till det som var innan, eller till och med ännu mer.
Men nu börjar hon äntligen bli frisk så vi har börjat igen nu och det är andra natten. Men det går långsamt. Hon blir så himla ledsen och verkar vara ganska hungrig (efter bara 3 timmar). Vi får väl se hur det artar sig. Vi har ju 2 veckor kvar av Roberts ledighet, så det är bara att kämpa på. Men det är tungt vissa nätter.

Även dagarna nu är jobbiga för min del. Jag kan inte sitta och amma längre, det gör så fruktansvärt ont när tänderna ligger emot och skaver. Så det enda som fungerar är att ligga ned i sängen, vilket oftast funkar bra (så länge jag inte redan har fått skavsår). Men det är svårt att åka bort. Man kanm inte bara lång människors sängar för att amma!
Så nu är jag less, nu vill jag bara sluta med allt vad amning heter!

Men då kommer också ett nytt problem upp. Hur söver man barnet utan att amma? Några tips?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!