tisdag, augusti 30, 2016

Egentid

Idag har jag varit hemifrån själv i 5½ timme. Det var lite jobbigt första 1-1,5 timmen. Men sedan då det släppte så var det bara skönt. Skönt att få vara borta och vara människa igen, inte bara mamma. Så jag hade till och med sminkat mig, satt upp håret och tagit på mig en icke-amningströja(!). Jag var mig själv igen, helt underbart! Tror att det var nyttigt för oss alla 3 faktiskt. Jag och Lilja fick lära oss att vara ifrån varandra och inse att det går bra ändå och Robert fick nog lära sig hur det är att ha henne en längre stund med allt vad det innebär.

Jag åkte hemifrån strax efter 11 för att vara hos sjukgymnasten. Därefter sprang jag runt på stan och lunchade på jobbet. Därefter stan igen där jag hittade kläder till Lilja som jag ville ha, men jag kunde inte riktigt bestämma mig. Så jag gick och lade undan dom. Då säger affärsbiträdet att de skulle ha 25% rabatt på ett helt köp senare under dagen. Perfekt tyckte jag, eftersom att jag skulle vara kvar 2 timmar till. Hade ju nämligen mer ärenden på stan.

Behöver extra då vi byter kläder varje dag nu :D
Hade bokat in en ansiktsbehandling på Senspa, från presentkortet som jag vann på deras facebooksida i våras (skrev om det här). Det var en behandling på ca 1,5 timme med rengöring, massage, peeling, ånga, portömning, mask, brynformnig, frans- och brynfärg och ansiktskräm. Superskönt!
Det här behövde jag verkligen! Hela dagen borta har gett mig ny energi och krafter. Så underbart!
Föreslog för maken att vi skulle göra det här en gång i veckan, haha!

Stylad mamma VS ansiktsbehandlad mamma
Nu blir resten kvällen lugn med mys i soffan/sängen tror jag. Men jag har i alla fall hunnit med att leka och myst med min älskade dotter nu innan hon skulle sova. Hon var extra mammig nu när Robert skulle ta nattningen och ville inte släppa taget om mig, när hon fattade att hon inte fick vara hos mig. Men hon är jätte duktig och sover bättre nu. Ska uppdatera längre fram om hur allt har gått.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!