torsdag, september 15, 2016

"Nya" kläder

Nu när jag har slutat amma och kommer i mina kläder igen (eller ja.. bh:arna är ett kapitel för sig) så känner jag lite mer att jag är tillbaka till att vara mig själv. Så ikväll efter min dusch målade jag naglarna och plockade fram en söt topp som jag satte på mig. Kände mig lite piffig bara med det lilla, vilket gör väldigt mycket faktiskt. Det ger lite energi och mer självförtroende. För det känns verkligen som att det har dalat sedan graviditeten.. Jag kände mig i alla fall inte direkt snygg och vacker under graviditeten och inte nu heller under tiden jag har ammat. Jag har haft kläder som har suttit dåligt, kläder med kräk och diverse annat på, helt enkelt hemska kläder.
Men nu.. Efter sisådär 1,5 år så kan jag ta på mig mina gamla kläder, som faktiskt känns lite som nya just nu då jag inte haft dom på evigheter.
Jag skulle dock behöva uppdatera min garderob lite grann. Tänker att nu när jag är mamma och 27 år så behöver jag lite mer vuxen-kläder. Så jag ska gå igenom garderoben någon dag framöver och rensa ordentligt och förhoppningsvis införskaffa lite nytt snart.

Piff piff!

Numera när Lilja lägger sig vid 19-tiden så får man några timmar på kvällen till att göra annat, så som att duscha, spela, se på serier, blogga och bara mysa. Älskar det! Det gör så otroligt mycket att få lite tid till att bara få vara, få vara människa och inte bara mamma. Så ikväll blev det att tända lite ljus, måla naglarna och se på lite tv och serier.
Men jag måste ändå lägga mig rätt så tidigt för att få ihop tillräckligt med sömn då lilla tösen först och främst gör morgon kl. 06 och dessutom kan ha lite vakentid under natten. Så vid 21.30 senast lägger jag mig nuförtiden. Men det är rätt skönt det med faktiskt, haha!

Lägg till bildtext



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!