tisdag, september 27, 2016

Ögonmottagningen

Idag var vi på ögonmottagningen med Lilja. Vi hade blivit remitterade dit från BVC efter att vi upplevt en liten skelning på hennes vänstra öga.
Och nog var det värt att kolla upp alltid. Ögonläkaren kom fram till att hon har ett litet brytningsfel på just det ögat och är även översynt (vilket tydligen i princip alla barn i den åldern är, så det går tyvärr inte att säga vad det beror på eller om det är bestående).

Oavsett så ska vi hålla lite koll och se om det blir värre, annars blir det återbesök om ett halvår för uppföljning. De kunde inte ge någon framtidsprognos än då så mycket kunde hända. Men jag tror att det finns en stor risk att Lilja får glasögon hon med när hon blir lite äldre eftersom att jag och hela min familj har det, och även Robert och halva hans familj. Bara det var en anlednong nog att kolla upp henne såhär pass tidigt enligt ortoptisten.

Igår natt blev även vår lillskrutta förkyld (igen!). Så idag har hon varit väldigt snorig, grinig, haft dålig aptit osv. Jag hoppas att hon (och jag) får sova bättre inatt. De senaste 2-3 nätterna har hon sovit inne hos oss eftersom att hon inte har gått att söva om i hennes egna rum då hon vaknat efter bara 3-4 timmars sömn (antagligen pga den antågande förkylningen). Tycker så synd om henne då man i princip inte kan göra något för att underlätta eller mota bort den. Jag hoppas att den försvinner fort!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!