måndag, september 05, 2016

Tillbaka till vardagen

Idag är vi åter tillbaka till det normala. Robert jobbar igen och jag och Lilja går här hemma. Lite halvjobbigt/läskigt att sköta allt själv igen. Har varit bortskämd med hjälp och assistans med den lilla i 7 veckors tid. Och det är ju så mycket som hänt på de här sju veckorna tycker jag att vi måste hitta nya vardagsrutiner för oss två nu, jag har glömt bort hur man gör, haha!

Hon är ju så klängig numera vilket gör det svårt att hinna med saker här hemma. Tiden som finns är när hon sover (ca 1,5 timme om dagen) men då vill jag gärna bara andas ut och hämta nya krafter. Även om hon kan sitta och leka själv en stund vill jag ogärna göra det eftersom att hon så fort tar sig till saker hon inte ska röra. Ja, det är klart att hon ska få upptäcka och se själv vad som finns. Men kattlåda, kattmat/vattenskål, sopor tycker jag inte att hon ska leka med faktiskt. Och nej, det finns ingen möjlighet att ställa undan allt i lägenheten, tyvärr. Så det blir lite restriktioner gällande hennes upptäcktsfärder, hon får faktiskt ha en guide med sig (mamman, haha!).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!