lördag, november 12, 2016

Jonas Gardell - 30 år tillsammans

Jag har glömt att skriva om showen som jag och min syster gick på. Jonas Gardell var ju hit til Övik igen den 3 november och jag fick äntligen gå på hans show. Som jag har längtat! Eftersom att jag blev nekad att gå förra året så knep jag chansen rätt fort nu.

Showen, som var lite av ett hopplock av hans tidigare shower och uppträdanden, var helt fenomenal. Han är ju så otroligt rolig den mannen! Blandat med allvar och humor får han en att se det som var förut och hur det ser ut idag. Han gick igenom 30 år av utveckling, av hans liv, i framgångar och motgångar.

Jag skrattade så att jag grät flertalet gånger, jag satt och funderade över hans allvarsamma predikan om jämställdhet och respekt och jag sjöng med i hans avslutssång. Den var underbar helt enkelt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!