söndag, november 13, 2016

Ryggskott

Igår eftermiddag/kväll lyckades jag med att dra på mig ett ryggskott. Vi hade precis kommit hem och jag satt på golvet med Lilja i knät och tog av henne overallen. När jag lyfter upp henne lite grann för att föra overallen under rumpan så att jag kan dra av den så hugger det till nere i ländryggen och jag känner direkt att jag inte kan ta henne. Så jag ropar på Robert som får komma och ta över.
Mycket riktigt har jag svårt att till och med ställa mig upp. Den närmaste timmen eskalerar det och blir värre, kan knappt gå och sitter i soffan och grinar av smärtan. Efter både Ipren, alvedon, värmekudde och lite lätt massage så kändes det lite bättre.
Men nattningen och alla nattliga uppvak av Lilja fick Robert ta. Även idag har han fått tagit allt eftersom att jag inte har blivit bättre.

Ringde sjukvårdsupplysningen idag på förmiddagen och de bekräftade att det antagligen var ryggskott. Så det gäller att äta smärtstillande, röra på mig för att få igång blodcirkulationen och inte lyfta något (lätt med en 1-åring hemma liksom!).
Så nu har jag sjukskrivit mig och Robert får vara hemma och föräldraledig istället och ta hand om lilltösen. Kan inte göra något då jag inte får/klarar av att lyfta upp henne. Känns väldigt surt att det skulle komma nu, en vecka innan hennes 1-årsdag. Har inte tid med det här just nu..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!