lördag, december 10, 2016

Feber

Ända sedan i tisdags har mon lilla tös haft feber. Hon är inte förkyld eller så, men hon har haft feber till och från under dagarna. På morgonen är hon oftast lite piggare, bara förhöjd temperatur men inte feber (minst 38 grader). Men fram mot eftermiddagen så stiger det och hon får feber och under natten har hon legat som högst på över 40 grader. Jag hoppas att hon blir bättre snart, för hittills har hon bara blivit sämre för var dag och natt som har gått.

I natt fick hon sova hos mig i vår säng, vilket blev lite bättre faktiskt. Fortfarande flera uppvak och
alvedon/ipren som skulle ges, men hon var åtminstone lite lugnare med tryggheten från oss. Och jag slapp sitta uppe i 2-3 timmar i sträck för att försöka få henne att somna om, nu räckte det med kanske 10-30 min vid varje uppvaknande.

Vi var till läkaren igår för en kontroll (eftersom att de ville att vi skulle vara vaksamma på henne när hon bara får feber utan andra symtom sedan urinvägsinfektionen i somras) och jag hade varit förutseende och ordnat urinprov på morgonen som vi hade med oss. Men varken urinprovet eller snabbsänkan visade något. Så läkaren trodde bara att det var en virusinfektion som hon kämpade med. Vi får helt enkelt bara vänta ut den. Men det är så jobbigt att se när hon inte mår bra och inte orkar med något. Hon tappar all energi och blir bara grinig, vilket såklart är fullt förståeligt! Det är inte lätt att vara sjuk när man är så liten. Mitt lillhjärta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!