lördag, december 03, 2016

Första passet

Idag gjorde jag mitt första pass på jobbet på över 1 år! Det var en del uppdateringar, som jag behöver lära mig, men det mesta var sig likt. Dock behöver jag lära mig allt det också, för jag har verkligen glömt allt! Och då menar jag allt! Kunde inte ett enda PLU-nummer, hade inte någon koll på en enda terminal i förbutiken kändes det som. Jag var helt lost! Kommer att ta lång tid innan jag är helt på banan igen när det är dags på riktigt (vilket inte är förrän i slutet av Februari).
Nu i helgen (idag och imorgon) hoppar jag in och jobbar extra bara, både för att få lite extra pengar (för det behövs verkligen nu!) och för att börja lite lätt och bli varm i kläderna. Lite också för att komma iväg och göra annat för ett tag. Ska även jobba hela julhelgen, så jag hoppas att allt sitter då.

Idag var det både roligt, tröttsamt och jobbigt att vara tillbaka på jobbet. Jag gruvade mig en del för att som sagt inte komma ihåg något, så det tog gaaanska mycket längre tid i kassan nu än vad det har gjort förut. Jag kände mig ganska mycket som en newbie som behövde tränas upp. Jag böev väldigt trött i både huvudet och kroppen efteråt, är inte alls van den typen av tempot och sakerna man ska hålla i huvudet under tiden. Så det var rätt skönt att komma hem efteråt, hem till en grinig liten tjej som saknat sin mamma! Haha.. Jag hoppas att det går bättre imorgon, att hon inte blir lika förstörd över att jag är borta några timmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!