torsdag, december 22, 2016

Framflyttad inskolning

Nu har vi bestämt att Lilja blir hemma fram till April istället för Februari som var tänkt innan. Anledningen är att det inte fanns en tillräckligt bra förskoleplats för henne i närheten. I April däremot ska de sätta upp en paviljong vid genebacken och starta upp 2 nya förskoleklasser där. Så det är det bästa alternativet för oss. Vi är ju inte en garanterad plats, men vi går före i kön från de som har sökt i Mars och April, vilket innebär att vi har en stor chans att få där.
Det skulle underlätta så mycket. Slippa köpa en till bil (framförallt eftersom att vi nyss har sålt den gamla) och en till bilbarnstol och alla lämningar/hämtningar blir så mycket enklare i och med mitt nya schema.
Vi vet inte när det kommer att startas upp, mer än att det blir i April. Så jag ska höra mig för i Januari/Februari och vilket inskolningsdatum det blir. Känns faktiskt bättre också att hon är lite äldre, hon kommer att vara någonstans mellan 14-15 månader, tror att det blir riktigt bra för henne då.
Så det blir inte att gå tillbaka helt förrän någon gång i April/Maj för mig då. Men jag kommer nog att fortsätta hoppa in och jobba någon kväll och helg lite nu och då om det behövs. Bra med lite extra pengar liksom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!