söndag, december 11, 2016

Julbord

Igår var jag på julbord med jobbet. Det var riktigt kul att få piffa till sig och komma iväg och göra något annat. Att få komma ut och umgås med vuxna utan barn, det var faktiskt riktigt skönt. Men lite dåligt samvete att lämna lilla L när hon inte mår så bra, fast jag vet att hon har det lika bra med Robert, än fast hon själv kanske inte tycker det.

Dock lyckades jag göra illa höften/ryggen igen medan jag lekte med henne på golvet innan jag for iväg. Kombinationen småbarnslek och tajt klänning var ingen hit! Kände inte så mycket i början, men det blev värre på natten och idag har jag haft rätt ont. Hoppas att det blir bra snart, jag har ju alla övningar färskt i minnet sedan sist liksom!

Piffad för julbord
Innan träffades vi hos en kollega för lite glögg och småprat. Riktig mysigt var det faktiskt! Sedan promenerade vi allihop till restaurangen. Vi var på Reuterdahls och det var rätt okej mat. Inget särskilt, ett vanligt enkelt julbord. Har varit på bättre, men det fick godkänt. Efterrättsbordet var inget vidare, 3 sorters godis och lika många kakor ungefär. Men man var så pass mätt ändå så det fanns som inte plats för så mycket mer.

Jag höll ut till 22.30-tiden innan jag gav upp och for hem. Tyckte det var lika bra med en tjej hemma som antagligen skulle sova hos mig under natten ändå. Så då ar det skönt att vara hemma i tid och få sova en timme själv i alla fall innan hon eventuellt skulle komma till oss (vilket stämde rätt bra också).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!