torsdag, januari 19, 2017

Torsdag och helg

Idag har varit en väldigt produktiv dag, trots den dåliga kvaliteten sömn jag fick i natt. Lilja vaknade nämligen vid 24 inatt och ville inte sova själv. Efter att jag sövt om henne 4 gånger på 1 timme så fick hon komma till oss och sova istället. Jag sover dock alltid lite sämre när hon sover bredvid mig, åtminstone i några veckor tills dess att jag vant mig. Jag ligger liksom på helspänn hela natten och framförallt på morgonsidan, då känns det knappt som att jag får sova alls. Hon rör på sig ganska mycket efter det att Robert klivit upp, hon har ätit välling och (till slut!) somnat om igen, och under den tiden får jag knappt sova alls. Men jag fick i alla fall sovmorgon till 8 vilket är bra! :)

Redan innan 11 så hade vi dammsugit lägenheten, gjort bort disken, börjat tvätta och varit ute en sväng. Men idag blåste det lite för mycket så det blev bara en kort, kort sväng ute på förmiddagen innan snön i princip har smält bort nu på eftermiddagen.
Efter vilan som var på 2,5 timmar(!) så blev det mellanmål och därefter fick L bada. Hon tycker om att bada och har upptäckt att det är roligt att skvätta ut vattnet ut baljan. Hon gör en vågrörelse med handen nere under vattnet så att vågorna bara skvalpar över på kanterna, haha!

När Robert kom hem från jobbet och gjorde helg (ja, ni läste rätt. De får vara hemma med betalt imorgon då det är så lite att göra på hela företaget just nu) så fixade vi middag och nu efter massa bus med busan så har jag lagt henne för natten. Vi får se om det blir en bättre natt för henne nu när hon har fyllt upp reserverna med närhet, jag hoppas det i alla fall.

Idag har varit en riktigt bra dag, med mycket mer energi. Hoppas att ni haft en lika bra dag som vi har haft?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!