torsdag, januari 19, 2017

Upplevelser att minnas

Igår hade jag en väldigt trött tjej här hemma. Vi hade en liten konstig morgon där vi vaknade 06.10 och efter många misslyckade försök till att söva om henne klev vi till slut upp. Dagen fortsatte som vanligt, men vid lunchen vände allt. Helt plötsligt, mitt under allt tuggande, så blir hon extremt trött. Så trött att hon faktiskt somnar mitt i allt. Hon lade ned huvudet på brickan till stolen och somnar. Helt galet! Det är det roligaste jag har sett, haha! Hon var så otroligt söt då när hon nästan ligger ner med huvudet, tuggandes på en bit pannkaka, och försvinner längre bort i drömmarnas värld. Där filmar jag henne i en liten snutt. Men mitt i allt det så somnar hon till ordentligt. Jag kände att jag var tvungen att skynda mig att väcka henne, byta blöjan, klä på henne och lägga henne i vagnen, innan det skulle bli full kalabalik av allt. Men till min förvåning så sover hon sig igenom i princip allt av detta också. Haha, alltså vilken underbar unge!

Somnar med mat i munnen :D (screenshot från filmen)

Efter hennes sovstund och lite mellanmål så tog vi på oss lite kläder för att gå ut och testa åka pulka. Hon fick den i julklapp av oss, men det har inte funnits några bra tillfällen att använda den. Det har antingen knappt varit någon snö eller så har vi varit sjuka. Men nu när vi äntligen är friska efter 2 veckors förkylning så passade det bra.
På med den underbart snygga overallen som hon fick i födelsedagspresent av sin moster och kusiner och ut i pulkan. Hon tyckte att det var riktigt roligt och satt och log/småskrattade flera gånger. Efter ett par rundor på bakgården så fick hon testa på att gå runt lite i dessa stora bylsiga kläder och skor i snön. Det tyckte hon var riktigt spännande. Hon spatserade fram och tillbaka, upp på parkeringen, bort mot vägen för att titta på bilarna. Ja, hon verkar tycka om att vara ute. Så det blir helt klart mer av det nu framöver.

Roligt att vara ute :) 

Dessa två upplevelser är något jag verkligen kommer att lägga på minnet. Min underbara dotter!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!