onsdag, februari 01, 2017

Skitdag

Idag har det varit en riktig skitdag. Natten som var gjorde det hela inte bättre, då jag återigen fick vara vaken 2-2,5 timme (mer regel än undantag nuförtiden). I alla fall så har ungen varit extremt billig idag. Jag sade till Robert när han kom hem från jobbet idag att jag var nära på att adoptera bort henne (inte på riktigt såklart!). Vi har mest bråkat hela dagen. Hon har varit grinig, från morgon till kväll. Knappt ätit något på hela dagen och bara testat alla gränser som finns. Jag har fått några smärre utbrott under dagen, då en längre tids sömnbrist inte gör det hela bättre. Så det var riktigt skönt att lämna över till R när han kom. Så fick jag göra lite annat i köket och bara komma undan en stund. Inte någon längre stund, men tillräckligt. Det är fan inte enkelt att vara förälder alltid. Framförallt inte när ALLT ska testas, om och om igen. Särskilt många gånger blir det när mamma/pappa säger nej. Det gäller bara att fortsätta förklara och sätta gränser och hålla god min.

Nä, nu ska jag göra mig klar och krypa ner i sängen med en bok och sova tidigt. Ska bli väldigt skönt! God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!