fredag, mars 17, 2017

2 vänner

Dessa två dagar har jag och Lilja haft fina vänner på besök. Igår var Sanna och hennes lilla flicka här och umgicks. Vi åt lunch, fikade, surrade och barnen lekte. Eller ja, Lilja försökte leka, men var så burdus och en aning egoistisk att hon mest bara körde över henne. Hon är inte rädd av sig kan man säga, men har lite svårt att vänta med att få leksakerna hon vill leka med. Tålamodet är inte en av hennes starka sidor så det blev en del utbrott.

Idag har Sofie och hennes lilla pojke varit här. Supermysigt! Även idag blev det lunch, fika, en massa surr och barnen lekte. Lilja är lite äldre än honom så det blev väl inte lika mycket lek, men hon var väldigt duktig och snäll idag. Det syntes att hon verkligen försökte och hon gav honom leksaker och strök försiktigt på honom (vi säger att hon får stryka försiktigt på djuren och andra personer, eftersom att klappa innebär lite mer hårdhänt, utifrån "klappa händerna").

Helt underbart har det varit att få träffas och prata av sig lite grann. Det ger så mycket mer energi! Och jag känner mig så otroligt bortskämd nu att få ha haft två fina vänner här, två dagar i rad.
Det behövdes verkligen då jag har varit lite låg och känt mig lite "inlåst" här hemma den senaste tiden.

Hon är ju bara såååå söt i tofsar! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!