torsdag, maj 25, 2017

Nya upptäckter med världens hetaste temperament

Vi har en liten lekpark nedanför oss som tillhör husen. Den är lite sunkig, men har funkat okej att vara på. Lillskruttan har dock börjat utmana alla mina tillsägelser och hon har de senaste 2-3 gånger fått stora vredesutbrott när vi varit ute. Det har resulterat i att jag fått bära in henne, skrikandes och sparkandes, och efter sisådär 10 minuter lyckats lugna ner henne. Ena gången somnade hon direkt efteråt av utmattning. Underligt minst sagt. Något är ju på gång hos den lilla människan. Önskar bara jag visste vad och att vi kunde kommunicera bättre med varandra. Ibland vet jag inte om hon inte förstår eller bara ignorerar mig. Frustrerande minst sagt!

Lekparksincidenterna har medfört att jag velat hitta nya platser att gå ut och leka på. Vi har hittat 2 nya lekparker inom ett par kvarter bara. Nära och behändigt. I den ena tycker hon om däck-gungan. Sitter gärna där, länge och tyst och bara gungar :) I den andra har hon upptäckt kottar (som hon gärna samlar på och låter dom åka rutschkana, haha!), en lekstuga och en rutschkana.
Men även vill hon här utmana och gå in på andras gårdar, hela tiden. Det slutar alltid med att avbryta allt tidigare än vad jag har tänkt, bara för att hon inte kan lyssna och blir skogstokig när hon inte får som hon vill. Hennes temperament är inte att leka med kan jag säga. Skorpion säger väl allt?!


Andra saker hon upptäckt är roligt är att dammsuga (hon älskar dammsugaren av någon konstig outgrundlig anledning). Vill gärna göra allt själv, men man ska inte tro att man lämna den avslagen och hon går runt med den ändå, nope. Den ska leva om, och den ska leva om mycket! Lite gulligt trots allt :)
Tvätta händerna är en ny påfunnen sak. Väldigt roligt. Kan stå där lääänge och utforska handfatet. Inte det bästa för hennes eksem egentligen. Men hon måste ju lära sig och jag får locka iväg henne med annat efter ett tag.



Jag hoppas att det svåra och jobbiga temperamentet och beteendet går över snart. Börjar gruva mig för att gå ut med henne och det känns inte alls roligt. Vill inte stanna inne med henne heller bara för att hon blir på det viset, det är inte rätt. Det är ju jätte roligt att vara med henne, framförallt ute, när hon är glad och sprallig. Vill ha det så jämnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!