söndag, augusti 20, 2017

Tillbaka till verkligheten

Imorgon börjar jag jobba igen efter nästan 2 år hemma. Det känns helt sjukt att jag har varit borta så länge och jag grämer mig faktiskt lite över att gå tillbaka. Lite läskigt känns det allt att behöva gå dit som en novis och komma in i allt igen. Men samtidigt är jag lite less på att vara hemma, så jag hoppas att allt kommer att bli bra.

Dessutom känns det lite blandat att lämna Lilja till förskolan nu framöver när man vet att hon kommer att tycka att det är jobbigt första tiden. Kommer nog att bli mycket tårar, men vi vet ju att hon har det bra. Det smärtar bara i hjärtat lite att hon ska behöva bli ledsen för att vi lämnar bort henne. Det går ju över, det vet jag, men känslan finns där trots allt.

Nu ska jag däremot hoppa i säng. Det blir en tiiidig dag imorgon men uppstigning kl. 5 för att hinna med allt innan jobbet börjar kl. 7.
Wish me luck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!