lördag, september 02, 2017

Tillbaka i gängorna

Nu har jag varit tillbaka på jobbet i två veckor. Känns helt okej faktiskt, har börjat komma in i allt. Men jag har en hel del kvar att komma ikapp med och få koll på. Tur att det inte är någon brådska med det och att jag kan ta det i min egen takt. Det är rätt skönt att bara jobba halvtid och ha Lilja på förskolan kortare dagar (oftast). Hon är där 4 dagar i veckan, blandat med hel- och halvdagar. Och det verkar gå riktigt bra. Igår gick både lämning och hämtning smidigt. Men vi har haft våra bakslag också där hon inte alls velat vara där, vilket är självklart förståeligt med tanke på att det fortfarande är en så pass ny miljö för henne och många nya barn och pedagoger. Men jag känner mig trygg i att hon har det bra där, så jag kan åka på jobbet med ett rent samvete och lättat hjärta.

Det har redan hunnit bli en vab-dag dock. Femte dagen fick jag vara hemma med lillan. Men det är ju väntat att det blir en hel del sådant framöver, nu när hon blir utsatt för mycket mer bakterier dagligen. Vi får ta det som det kommer. Hittills har vi tagit oss igenom (snart iaf) två förkylningar sedan inskolningen.

Men det märks att man arbetar igen. Jisses så trött jag är på kvällarna, trots att det bara är halvdagar. Det är ett helt annat tempo och mycket mer ljud framförallt. Men om ett par veckor till så har jag nog vant mig vid det också och har förhoppningsvis lite mer energi över på kvällarna. Igår somnade jag på soffan efter att jag lagt Lilja (då hade jag dock varit vaken sedan 04.15 och jobbat lååång dag med start kl. 06 för inventering, så det kändes inte så konstigt) och jag låg kvar där hela kvällen, slötittandes på någon serie tills det var dags för sängen sisådär runt 10. Känner mig inte alls gammal, haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!