torsdag, februari 22, 2018

Jobbig vecka

Jag är äntligen frisk igen, men har haft en riktigt tuff vecka. Jag har inte mått särskilt bra på kvällarna och jag har inte lyckats lista ut varför/varifrån det kommer. Får bara ångest och en deppighet över allt. Känns inte alls bra. Dagarna är rätt okej, men på kvällarna kommer allt.. Det är jätte jobbigt med det just nu.
Dessutom har jag sådan värk, typ överallt hela tiden och en hel del sammandragningar som kommer vissa kvällar. Nu ikväll har jag även haft sån sjuk smärta, för kanske någon nerv som kommer i kläm pga bebisen. Vet inte riktigt vad det är, men galet ont gör det.

Har varit hemma med Lilja en hel vecka, sedan fredagen förra veckan. Detta för att börja potträna henne. Det har väl gått helt okej. Vi kör efter boken/metoden "Potträning på 3 dagar". Hon förstår att hon kissar, men kopplingen har inte riktigt kommit ännu att hon behöver kissa. Så det blir en hel del olyckor och mycket tvätt, men vi kämpar på. Dagtid är hon i alla fall numera helt utan blöja, åtminstone hemma. Får se hur det blir på förskolan, beror lite på hur det ser ut på måndag då hon får återgå dit. Hon är duktig trots allt, inte alls slagit bakut över att vi tagit bort blöjorna. Hon verkar greppa konceptet helt, med blöja på natten och utan på dagen. Sen att det inte är klockrent ännu är en helt annan sak. Det kan nog ta ett par veckor, men fram till dess så kommer vi fortsätta att träna här hemma.

Hon har även gått och blivit extreeemt mammig senaste veckan. Bara jag som kan natta henne just nu, hon blir helt skogstokig annars. Vi som inte haft problem innan, hon har accepterat varannan kväll mellan oss. Tror att det kan vara att det är vi två som är hemma hela dagarna, och därmed jag som ger henne allt under den tiden. Men det tär även på mig en del, att inte få någon avlastning riktigt. Vi tycker inte att det är värt att bråka med henne så pass att hon ska behöva grina sig till sömns bara för att jag inte är där och nattar henne.

Jag hoppas att helgen blir lite lättare när Robert är hemma på dagarna också och att jag får lite egen tid och avlastning nästa vecka när hon ska tillbaka till förskolan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!