söndag, mars 04, 2018

Badhuset

Igår var vi på badhuset med Lilja för första gången sedan babysimmet. Vi har som aldrig tagit oss för att åka dit, mest tror jag att vi har tyckt det känts lite krångligt med allt gällande sov- och mattider. Men nu kände jag verkligen att jag ville göra något med henne, något nytt och roligt. Och nog tyckte hon att det var roligt allt! Hon älskade det fullkomligt! Hon åkte rutschkanor i oändlighet (till och med den stora röda bredvid forsen utanför söderhavet) och gick runt i lilla söderhavet som inget annat. Spatserade på och hämtade leksaker, hällde vatten på oss och var inte alls rädd för att hon fick vatten över hela sig (hon som inte alls tycker om att få vatten på huvudet/ryggen).

Vi kom dit vid 14-tiden någon gång och började bada direkt i lilla söderhavet. Det var rätt mycket folk, men inte knökfullt, så det var ingen fara alls att vara där. Förstår mig dock inte på 8-10 åringar som prompt måste vara och stoja och leka där i söderhavet samtidigt som de små är där. Varför kan inte deras föräldrar släpa iväg dom på annat istället? Frustrerande!

Det tog en liten stund innan hon tog mod till sig att lämna pappans knä där i vattnet, men efter en 5-10 minuter och en första tur i den lilla rutschkanan så var hon såld! Vi var både i söderhavet, åkte den större rutschkanan, simmade runt allmänt i vattnet och njöt av att hon hade det roligt. Vi pausade för middag, pannkaka till den lilla och hamburgertallrik till föräldrarna. Det krävdes lite energipåfyllning för att orka med en stund till efteråt.

Vid 17-tiden gav vi oss och gick till duscharna. En hel del protester, men så fort vi rundat hörnet var det ingen fara och hon var så snäll och lättsam i duschen och omklädningsrummet efteråt. Jag var helt chockad av den reaktionen från henne, men väldigt stolt också. Att allt gick så himla smidigt och bra trots hennes väldigt intensiva personlighet just nu. Det gör att det inte känns så jobbigt att åka på andra aktiviteter eller att åka dit igen längre fram.

Vi hade alla riktigt roligt där igår och det var så värt det att åka dit med henne (trots att jag hade fruktansvärt(!) ont i fogarna på kvällen och även en hel del idag). Det blev verkligen ett minne jag ska hålla fast vid länge! Lite synd att jag inte hade telefonen med mig och fotade, ville inte riktigt riskera den (trots att den ska vara vattentålig), så jag får leva med minnesbilderna i huvudet och känslorna det gav.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!